W dniach 9-10 kwietnia br. w hotelu Double Tree by Hilton w Warszawie odbyła się 15. edycja Poland & CEE Retail Summit 2024.
Wydarzenie integruje European Circular Retail Congress z Kongresem eRetail w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej i stanowi wzór dla innowacji i współpracy w branżach Retail i CPG.
Tegoroczna odsłona zgromadziła ponad 3000 uczestników wokół 10 scen tematycznych prowadzonych przez tzw. „Klub 369”, złożony z sieci ekspertów (moderatorów, prelegentów i panelistów), koncentrujących się między innymi na najnowocześniejszych strategiach w zakresie zrównoważonego rozwoju, zarządzaniu łańcuchem dostaw, innowacjach w cyfrowym handlu detalicznym i handlu elektronicznym.
Wśród zaproszonych ekspertów była Monika Porębska, pełnomocnik Cementowni Warta S.A. ds. zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu, która miała zaszczyt moderować panel dyskusyjny „Strategie ESG zorientowane na konsumenta: dostosowywanie się do zmian rynkowych”.
Uczestnicy panelu nie mieli żadnych wątpliwości, że umiejętne odpowiadanie na oczekiwania i preferencje konsumentów, które zmieniają się pod wpływem rosnącego znaczenia czynników ESG, jest podstawą zrównoważonej strategii odpowiedzialnych firm. Integralną jej część stanowią działania edukacyjne i aktywne angażowanie konsumentów w ich realizację a także prosta, transparentna komunikacja ich rezultatów.