Marszałek Województwa Łódzkiego Witold Stępień - w towarzystwie Anny Szcześniak z Ogólnopolskiej Komisji Programu „Przedsiębiorstwo Fair Play” - uhonorował laureatów XVIII edycji Programu Promocji Kultury Przedsiębiorczości „Przedsiębiorstwo Fair Play”, składając zwycięzcom gratulacje i podkreślając znaczenie wyróżnień dla ich wkładu w gospodarczy i społeczny rozwój województwa łódzkiego. W gronie laureatów z powiatu pajęczańskiego znalazła się Cementownia Warta S.A. Rozdanie certyfikatów nastąpiło w Centrum Obsługi Przedsiębiorcy przy Urzędzie Marszałkowskim Województwa Łódzkiego.
Z rąk Marszałka Województwa Łódzkiego certyfikat „Przedsiębiorstwo Fair Play 2015” odbierał Prezes Zarządu Cementowni Warta S.A. - Pan Dariusz Gawlak. „Nasza firma już po raz trzeci spełniła wszystkie regulaminowe wymagania Programu i została pozytywnie oceniona przez audytorów oraz regionalną i ogólnopolską kapitułę. Uzyskanie certyfikatu rzetelności „Przedsiębiorstwo Fair Play” to czytelny znak dla kontrahentów i partnerów społecznych, że Cementownia Warta S.A. funkcjonuje stosując najwyższe standardy etyczne w działalności gospodarczej. Zgodnie z regulaminem konkursu oceniane były m.in. stosowanie norm odpowiedzialnego postępowania we wzajemnych relacjach naszej firmy z klientami, kontrahentami, pracownikami, akcjonariuszami oraz społecznością lokalną, władzą lokalną i państwową. Cieszymy się, że nasze starania na tym polu, będące trwałym elementem funkcjonowania Cementowni Warta S.A., zostały kolejny raz docenione.” – powiedział Prezes Gawlak odbierając wyróżnienie.
W minionym roku o tytuł Przedsiębiorstwo Fair Play 2015 ubiegało się około 400 przedsiębiorstw z całej Polski, w tym 39 firm z woj. łódzkiego. Kapituła nadała certyfikat 369 firmom, w tym 36 z Łódzkiego.
Przedsiębiorstwo Fair Play” jest ogólnopolskim programem, w którym oceniane są wszystkie aspekty działalności firmy, sposób i styl prowadzenia przedsiębiorstwa, a nie tylko jego wyniki ekonomiczne czy jakość wyrobów. Program ten ma na celu promowanie etyki w działalności gospodarczej rozumianej jako właściwe zarządzanie relacjami z różnymi interesariuszami firmy, tj.: z klientami, kontrahentami, pracownikami, wspólnikami, społecznością lokalną, a także władzą lokalną i państwową. Ideą programu jest zachęcenie wszystkich firm w Polsce do zachowań etycznych i wprowadzenia stosownych zmian nie tylko w wewnętrznej organizacji pracy, ale także do kształtowania pozytywnych relacji ze społecznością lokalną oraz dbałości o środowisko naturalne. Program „Przedsiębiorstwo Fair Play” organizowany jest przez „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym” (afiliowany przy Krajowej Izbie Gospodarczej) przy patronacie medialnym Dziennika „Rzeczpospolita”.

